LARSSON Polska-gwarancja czy jej brak

LARSSON Polska-gwarancja czy jej brak

W roku 2013 klient zlecił w jednym z serwisów motocyklowych naprawę skutera. Serwis wymienił wał, łożyska wału, uszczelnienia i uszczelki oraz kpl. cylinder –tłok. Całość części serwis zakupił w firmie Larsson. Po złożeniu silnika skuter został wydany klientowi a stan licznika wynosił 15790 km.


We wrześniu 2014 klient poprosił o zholowanie skutera , gdyż jak stwierdził silnik został zablokowany. No cóż zdarzają się awarie bez niczyjej winy i klient zmuszony będzie do zlecenia kolejnej naprawy. Awaria nastąpiła przy stanie licznika 19167 km. A więc skuter przejechał na nowym silniku tylko 3377km, co nie było dobrym wynikiem w porównaniu z przebiegiem do remontu 15790km. Trzeba zaznaczyć, że skuter ten to PEUGEOT Elystar 50 w wersji oryginalnej tzn, bez żadnego tuningu. Po rozebraniu silnika serwis stwierdził, że od tłoka odpadła część denka i w tłoku zrobiła się dziura. Natomiast część która odpadła wpadła między stopkę dolna korbowodu i karter silnika , co spowodowało jego zablokowanie .Okazało się, wszystkie inne elementy są w stanie nie uszkodzonym i właściwie po wymianie tłoka z cylindrem , jako kpl, skuter będzie sprawny.


No cóż według serwisu sprawa prosta. Reklamacja na uszkodzone części do Larsson Polska .Po ich otrzymaniu złożenie silnika. Sprawy finansowe regulowane między Larsson Polska a serwisem .Serwis telefonicznie uzgodnił z specjalistka ds. reklamacji Panią Katarzyna Olszewską ewentualne działania po uznaniu reklamacji i wysłał części do Larsson Polska. Czas mijał a nie było odpowiedzi. Na kolejne zapytanie serwis dowiedział się, że to serwis ma 14 dni na rozstrzygniecie reklamacji, a przecież stosunki między firmami regulują zapisy kodeksu cywilnego. Po kolejnych telefonicznych interwencjach serwisu, otrzymał on w dniu 3.10.2014 meila z Larsson Polska podpisany przez Panią Katarzynę Olszewską a w nim zapis;.. ”stanowisko Larsson Polska w tej sprawie jest jednoznaczne-reklamacja jest bezzasadna, towar uległ uszkodzeniu z winy użytkownika..”

Jaka tu wina klienta? Przecież zostały założone części dostarczone przez Larsson Polska do skutera bez żadnych przeróbek czy zmian. Być może Pani Olszewska miała na myśli fakt, że gdyby klient zakupił części w Larsson Polska , następnie serwis złożył silnik a klient nie jeździł tylko postawił skuter w garażu towar nie uległby uszkodzeniu z winy użytkownika. Przy tym Pani Olszewska powołuję się na ocenę rzeczoznawcy. Nic nie pozostało tylko oczekiwanie na opinię rzeczoznawcy.


Larsson Polska przesłał opinię nr.OSP-39/2014 z dnia 30.09.2014 wykonaną przez Pana inż.Konrada Czwordon na druku „Rzeczoznawcy-PZM” Oddział w Ostrowie Wlkp. oczywiście z pieczątkami i podpisami. I niestety tylko te pieczątki i podpisy są prawdziwe, gdyż opinia opisuje część której rzeczoznawca Pan Czwordon nie widział i wbrew zapisom jego opinii była i jest sprawna. Pan rzeczoznawca w swej opinii pisze”…….”Wg informacji przekazanych przez serwis dokonujący wymiany tłoka, uszkodzeniu uległa również świeca zapłonowa” ….. oraz …”Wskazuje na to również uszkodzenie termiczne świecy i w konsekwencji rozsypanie się izolatora”.

Tak więc obarczono winą klienta i część / świeca/ która jest dobra a której ani Larsson Polska ani Pan Czwordon nie widzieli. Serwis spróbował wyjaśnić sprawę i w tym celu przedzwonił do pana Czwordon z pytanie na jakiej podstawie zamieścił opis świecy skoro jej nie widział. W odpowiedzi serwis dowiedział się, że taką informacje przekazał Larsson Polska, który również zapytany o powód przekazania nieprawdziwej informacji stwierdził/ Pani Olszewska/, że nikt nie przekazywał takie informacji rzeczoznawcy. Pomijając fakt , że dziura w tłoku nie została wypalona , a jedynie odpadł kawałek denka , umieszczanie nieprawdziwych zapisów przez rzeczoznawcę PZM inż. Konrada Czwordon w opinii mającej skutek finansowy dla klienta wg serwisu jest niedopuszczalne i wskazuje nie nieokreślone i nieformalne powiązanie Pana Czwordon z Larsson Polska, aby tak sporządzać opinie dot. reklamacji klientów aby Larsson Polska mógł uznać je jako bezzasadne.

Serwis naprawczy meilem na adres: konrad@mmt.plwystąpił do Pana Czwordon o poprawienie opinii poprzez usunięcie stwierdzeń nieprawdziwych, wysyłając mu jednoczesnie zdjęcia głowicy silnika wraz ze świecą. Oczywiście jak można się domyślać Pan Czwordon zignorował wystąpienie.

I tu czas na zakończenie. Serwis i firma współpracująca z Larsson Polska od wielu lat w wyniku tak nierzetelnie rozpatrzonej reklamacji w trybie natychmiastowym zrezygnowała z zakupów jakichkolwiek części w Larsson Polska. Co prawda można by dochodzić zwrotu poniesionych kosztów na drodze sądowej, ale pozew na 150 zł/ tyle była warta reklamacja/ musiałby być wniesiony do Sądu w Gdańsku i wówczas jeden wyjazd na sprawę przekracza wartość roszczenia.

Można jedynie dodać, że na reklamacje tłoka Larsoon Polska odpisał:….W związku z reklamacją sprzęgła, informujemy……

Tak więc serwis zakupił nowy kpl. tłok-cylinder. Poskładał skuter, założył świecę zapłonową, która w./g rzeczoznawcy Pana Czwordon została uszkodzona i klient odjechał nie ponosząc żadnych kosztów.

Co do rzeczoznawcy i jego poświadczenia nieprawdy? Została złożona skarga do Rzeczoznawcy PZM Poznań na adres biuro@rzeczoznawcy-pzm.poznan.pl, a sam Pan inż. Konrad Czwordon nie będzie dopuszczony do żadnych oględzin w serwisie i firmie, której dotyczy niniejsza opinia.

 

miszka motocyklista

P.S. Przed wydrukowaniem artykułu, autor przesłał artykuł do Larsson Polska i Rzeczoznawcy PZM Pana inż. Konrada Czwordon z prośbą o przesłanie swojej opinii czy komentarza, które zostaną zamieszczone z artykułem. Niestety Larsson Polska i rzeczoznawca PZM zachowali milczenie w sprawie


LARSSON Polska-gwarancja czy jej brak



Podobne posty

K+K Kwiecień Motocykle wydłuża życie Twojego motocykla

Szczegółowa i kompleksowa naprawa motocykli pozwala nam dbać o Państwa bezpieczeństwo podczas jazdy, a to jest dla nas rzecz najważniejsza.
Dlatego jesli kochasz bezawaryjną jazde i szanujesz swoje życie to zapraszamy.

Zaufało nam ponad 10 000 klientów